lauantai 13. joulukuuta 2014

Taiteilijahaastattelussa: Katerina Koukiotis

"Ghost of a rose"
(c) Katerina Koukiotis
liitu & värikynät, 2007

Joulukuun taiteilija on Katerina Koukiotis. Katerinalla on ihmeellinen taito kuvata ihmisiä, eläimiä ja tunteita piirroksissaan. Toivottavasti nautitte niistä yhtä paljon kuin minä.
.............................

Kertoisitko kuka olet ja millainen taiteilija olet?

Olen Kreikasta kotoisin, mutta asunnut suurimman osan elämästäni New Yorkissa. Olen erikoistunut muotokuva ja fantasia-taiteeseen. Piirrän eläimiä ja ihmisiä. Viimeaikoina olen myös innostunut anime ja manga-taiteesta.
Piirrän lyijykynillä, liiduilla, värikynillä ja pastelliväreillä, sekä vesiväri ja akryylikynillä.


"Kissa taika"
(c) Katerina Koukiotis
värikynät ja liitu, 2014

"Paikattu sydän"
(c) Katerina Koukiotis
värikynät ja pastelliliidut
2013

Kuinka aloitit taiteellisen urasi/harrastuksesi?

Ryhdyin ammattimaisesti taiteilijaksi 9 vuotta sitten.
Olen kuitenkin aina ollut taiteilija koko ikäni
ja rakastanut taiteen tekemistä.
Se, että voin tehdä mitä rakastan ammattina 
merkitsee minulle paljon.

Mitkä asiat inspiroivat sinua?

Moni asia inspiroivat minua. Sadut, fantasia ja fantasiataide,
luonto, toiset taiteilijat, musiikki ja elokuvat. 
Joskus inspiraatio iskee, kun sitä vähiten odottaa.

"Madame Butterfly"
(c) Katerina Koukiotis
väri/pastellikynät
2014

"Valkea joulu"
(c) Katerina Koukiotis
värikynät
2012

Onko taiteessa sanomaa?

Joskus. Erityisesti silloin, kun teen taidetta tietty asia tai tapahtuma mielessä.
Teos, jonka tein 9/11 muistolle sisälsi vahvan viesti, eikä vain minulle
vaan myös katsojille.
Eniten pidän siitä, että taideteos avautuu katsojalle aina eri tavalla.
Piirrustuksieni viesti on katsojalle erilainen mitä minulle.

Mistä töitäsi löytyy?





Kiitokset Katerinalle haastattelusta ja kaikille mahtaville taiteilijoille, joita olen saanut kunnian haastatella vuoden mittaan.

Rakkautta ja valoa
Niina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti