perjantai 17. lokakuuta 2014

Taiteilijahaastattelussa: Joanna Bromley


Hei blogimaailma!

Lokakuun taiteilija on Joanna Bromley. Olen ihaillut Joannan töitä jo pitkään. Pidän kovasti  hänen yksityiskohtaisesta tyylistä ja taitavasta värien käytöstä.



"Syysnoita"
Akryyli ja vesivärit
(c) Joanna Bromley


Kerro hieman itsestäsi kuka olet ja millainen taiteilija olet?

Olen englantilainen taiteilija ja kuvittaja. Tällä hetkellä asun Munchenissa, Saksassa. Olen erikoistunut yksityiskohtaiseen luonto/kukka/fantasia/satu - taiteeseen lapsille ja sisäisen lapsen itsessään omaaville aikuisille. Enimmäkseen työskentelen vesiväreillä ja värikynillä. Toisinaan myös tusseilla ja akryylimaaleilla.

"Taikasävelet"
vesivärit ja värikynät
(c) Joanna Bromley 

Kuinka aloitit taiteilijan urasi?

Olen piirtänyt, siitä asti, kun näin äitini piirtävän minulle ja veljelleni. Koulussa piirtelin aina tuntien välillä ja pitkillä bussimatkoilla koulusta kotiin. Minulle oli aina selvää, että tahdoin työskennellä taiteen parissa. Hain sitten opiskelemaan Surreyn taideinstituuttiin ja opiskelin siellä eri taidetekniikoita. Tutustuin moneen eri taidemuotoon ja oli hankala päättää mihin erikoistua. Piirtäminen ja tarinoiden visualisointi oli aina puhutellut minua eniten, joten päätin keskittyä kuvitustaiteeseen.

"Vaaleanpunainen helmi"
vesivärit, tussi, värikynät ja kultakimalle
(c) Joanna Bromley

Mitkä asiat inspiroivat sinua?

Minua inspiroi tarinankerronta.  Alkaen siitä, kun äitini luki minulle satukirjoja ollessani pieni. Sadut, elokuvat, musiikki ja luonto ovat tärkeitä inspiraationlähteitä.  Parhaassa tapauksessa ne sieppaavat mukanaan toiseen maailmaan ja saavat mielikuvituksen valloilleen. Ihailen suuresti Arthur Rackhamia, Beatrix Potteria, englannin kuvitustaiteen kulta-kauden taiteilijoita sekä pre-raphaelistien taidetta.

"Vuodenaika vaihtuu"
Vesivärit ja tussi
(c) Joanna Bromley

Onko sinulla viestiä taiteessasi?

En yleensä suunnittele tiettyjä viestejä taiteeseeni. Pidän siitä, että maalaukseni herättävät tunteita värien ja yksityiskohtien kautta. Rakastan yksityiskohtia maalauksessa, ne kutsuvat katsojan sisään maalaukseen ja katsoja löytää uutta jokaisella katsomiskerralla. Luon maalauksilla visuaalisen tarinan ja katsoja voi tulkita sen haluamallaan tavalla. Maalatessa omia maalauksiani, aiheet tulevat suoraan sydämestä, voin käyttää tiettyä väriä tai eläintä johon keskittyä. Tilaustöissä otan huomioon tilaajan toiveet ja yritän löytää hyvän tasapainon tilaajan ja omien mieltymysten välillä. 

 Minusta on hauska ajatella, että maalaukseni vievät katsojan taianomaiseen paikkaan, jossa lapsuuden muistot heräävät. Maalaukseni voivat inspiroida toisia, kuten muiden taiteilijoiden työt ovat minua inspiroineet.


"Kevät kutsuu"
Vesivärit ja värikynät
(c) Joanna Bromley 

Mistä voimme löytää töitäsi


"Viimeinen kynttilä"
Vesiväri ja valkoinen akryyli
(c) Joanna Bromley 

Kiitos paljon Joannalle haastattelusta! paljon onnea ja menestystä

Jos pidit tästä haastattelusta, pidät varmasti myös aiemmista haastatteluista:


- Niina 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti