maanantai 16. kesäkuuta 2014

Taiteilijahaastattelussa Renee Lavoie

"Adrift" (c) Renee Lavoie

Kesäkuun taiteilijahaastattelussa on amerikkalainen fantasiamaalari Renee Lavoie. 

............................................

Esittele itsesi, kuka olet ja millainen taiteilija olet?

Olen itseoppinut taiteilija ja työskentelen kotistudiostani käsin Killingworthissa, Connecticutissa. Olen onnellisesti naimisissa. Minulla on 13-vuotias poika sekä kaksi "karvaista lasta" :)

Olen ollut kiinnostunut taiteesta siitä asti, kun opin lapsena pitämään kynää kädessä. Olen aina rakastanut fantasia-taidetta. Se on ollut minulle turvallinen pakokeino karata todellisuudesta ja tehdä mitä vain ilman sääntöjä ja rajoituksia.

"Touched by the sun" (c) Renee Lavoie

Kuinka aloitit taiteellisen harrastuksesi? Onko sinulla taiteellisia unelmia?

Aloitin urani maalaamalla ja koristelemalla huonekaluja. Se oli hauskaa, mutta ei kuitenkaan sitä mitä todella halusin tehdä, joten aloin maalaamaan ja piirtämään keijuja. Kun nyt katson vanhimpia töitäni en voi uskoa kuinka paljon olen kehittynyt. Silti olen vielä kaukana tavoitteistani. Olen itseni pahin kriitikko.

"Shona Fae" (c) Renee Lavoie

Mitkä asiat inspiroivat sinua? Onko taiteellasi viestiä?

Minua inspiroivat elämänkokemukset, sekä ihmiset, joista osa on joutunut jättämään tämän maailman ihan liian aikaisin. Näen hyvin eläviä ja värikkäitä unia ja myös musiikki inspiroi minua. Kun kuulen musiikkia, pääni suorastaan tulvii ideoita.

Kun koen paniikkia tai olen ahdistunut huomaan usein maalaavani hahmoilleni valuvat silmät tai teoksissani on paljon hämähäkinseittejä.

"Eira Mermaid" (c) Renee Lavoie

"Frustration" (c) Renee Lavoie

Onko sinulla antaa neuvoja aloittaville taiteilijoille?

Neuvoni aloittaville taiteilijoille on pysyä uskollisena omalle maalasutyylille. Älä vertaile itseäsi toisiin ja usko unelmiisi!

Kiitos Renee haastatteluun osallistumisesta ja siitä, että sain esitellä upeita töitäsi.
Lisää Reneen töitä löytyy näiltä sivuilta:


Jos nautit tästä haastattelusta lue myös aiemmat saman sarjan haastattelut:




Heinäkuussa luvassa ensimmäinen
nukketaiteilijahaastattelua :) jännittävää

...........................................

Olin vieraileva blogikirjoittaja Pawsitively Pets -eläin blogissa.
Täältä voi lukea artikkelini, siitä miten eläimiltä voi saada inspiraatiota ja innostusta taiteelliseen työskentelyyn.

-Niina






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti