keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Keskikesän juhla



"my secret garden" / "salainen puutarhani"

Iloista Mittumaaria kaikille!

Juhannuksen kunniaksi laitan hieman kesäkeijujani tänne blogiini.
Olen piirtänyt keijuja pikkutytöstä asti ja minulla on suurehko
keijukokoelma.


"summer sparkle"

Kokoelmassani on keijupatsaita, keijunukkeja, keiju-Barbeja, keijukortteja, keijumaalauksia,
keijukynttilöitä, keijutarroja, keijukirjepapereita ja tietysti paitoja keijukuvioilla ja keijumaisia vaatteita. Omaan myös keijumaisen uteliaisuuden ja ekologisen elämäntyylin.

Muistuttakaa minua, että joskus kuvaan kokoelman helmiä ja laitan kuvia tänne.

"Fairy swing" / "Keijukeinu"

Olen yhä "uupumussairaslomalla". Minun aikomukseni on ollut perustaa  kesän aikana toiminimi ja kortteja olen jo painattanut. Tässä postauksessa näkyvät "keijukeinu" ja "summer sparkle eli kesän kipinä" ovat jo päässeet korteiksi. Tällä sivustolla alkaa sitten toivon mukaan piakkoin kauppa käymään. Jos näet sellaisia töitä, joista toivoisit kortteja tai printtejä tulevaisuudessa minulle voi vinkata.

"Aamusumu" / "morning mist"

Jokaisella maalauksella on omat tarinansa. Joskus keijulla on oma tarina. Aina en saa siitä kiinni. Pelkän häivähdyksen.  Joskus se on tunne. Jos olette lukenut mainion kirjan nimeltä "Peter Pan" (kirj. J.M.Barrie) sen mukaan keijuilla on vain yksi tunne kerrallaan, koska he ovat niin pieniä, ettei enempää mahdu sisään.

Yritän saada tunnetta joka ikiseen keijumaalaukseen. Ehkä katsoja aistii myös tunteen, mutta se ei ole sama mitä taiteilija on ajatellut ja se on taiteen perimmäinen tarkoitus herättää ajatuksia.


Mitä näet katsoessasi kuvaa "aamusumu"? Minä näen keijun, jonka kasvoihin olisi pitänyt laittaa enemmän varjostusta (ehkä joskus vielä jatkan sitä). Keiju istuu sammaleisten kivien päässä ja katsoo kuvajaistaan. Mitä keiju on tehnyt? onko hän juhlinut juhannusta keijukarkeloissa? Onko hän koskaan nähnyt kuvajaistaan? Onko keiju iloinen vai surullinen ilmeestä ei saa selvää.

Metsän aamu valkenee kauniina. Käki kukkuu ja lammen pinta on tyyni ja aurinko nousee pian.. voit jatkaa mielikuva tarinaa itse.

Toivotan kaikille ihastuttavaa keskikesänjuhlaa

Loppuun vielä oma suosikkini "haltiamaisista" kesälauluista

Gjallarhorn "Suvetar"






2 kommenttia:

  1. Toi biisi on tosi flow. Aamusumu on ihan kuin Ronkolta otettu.

    VastaaPoista
  2. Eikös olekkin. Shamaanirummun ääni aamusumussa se on myös tosi flow.

    VastaaPoista